matdagbok

Ska på allvar börja föra matdagbok -inte dagligen på bloggen kanske, men i en liten skrivbok eller så! Det hjälpte ju i början och det är faktiskt suerbra o se vad man stoppar i sig. Det är lättare att göra ändringar då med, när man kan gå tillbaka o se hur man ätit :-) Jag ska till exempel tillsätta mer protein i min frukost har jag insett... Så till min gröt på morron ska jag börja käka 1 kokt ägg också =) Och så ska jag försöka minska på kolhydraterna vid middan för på kvällen behövs ju inte så mkt energi :-)

Idag har jag ätit havregrynsgröt på fiberhavregryn, linfrö för o sänka GI och kanel för o höja termogenesen ^^ Ska faktisk börja använda minimjölk istället för lättmjölk. Det är ju onödiga kalorier o dessutom inget nyttig fett...
Till lunch blir det fullkornspasta med tonfiskssås och haricot verts. Middag kommer nog bli lasagne -vegetarisk of course! Till det en vitkålsallad med vinegrätt för o sänka GI :-) Sen ska jag träna ikväll vid åtta så efter träningen kommer jag nog ta en smörgås med hela korn och kalkonpålägg och ett glas mjölk... Kolhydrater, men inte för snabba, till musklerna samt protein :)

Så ska dagen se ut idag...! Vad jag känner mig nyttig ;-)
Ska gå en halvtimme sen när jag hämtar Julia på dagis, så då är det kankse bra med ett mellanmål vid 15-tiden? Eftersom jag redan gått en halvtimme idag + ska träna ikväll... Japp, så blir det nog :-)
Hmmm, vad ska jag käka till mellis?? Kokar nog ett ägg o tar mig 1 äpple =)

Kommentarer
Postat av: http://flickornalennartsson.wordpress.com/

Hej Lotte, you are the winner!

http://flickornalennartsson.wordpress.com/2009/09/30/underbarabarn-vinnaren-utses/



Maila mig din adress så ska jag lägga två biljetter på lådan till dig idag. Hälsningar Victoria

2009-09-30 @ 12:19:10
URL: http://flickornalennartsson.wordpress.com/

Åå, ska du kommentera?! Vad kul!!!:D

Vad heter du då?
Kom ihåg mig?

Din mailadress: (bara jag som kan se den)

Har du en blogg?

Skriv nu nåt snällt :)

Trackback
RSS 2.0